سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پارسی چت چت

محبوب فان چت روم شلوغ ایرانیان

اسکار , • نظر
در میان اخبار کشتی توقیف شده ایرانی و دستگیری مفسدان اقتصادی که این روز‌ها ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است، کمتر کسی فکر می‌کرد که انتشار خبر انتخاب فیلم «در جستجوی فریده» برای معرفی به اکادمی اسکار، فراتر از همه اتفاقات تبدیل به بمب خبری روز یکشنبه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شود.

تمام حواشی انتخاب «در جستجوی فریده» برای اسکار

مجله اینترنتی نیمباز:در میان اخبارکشتی توقیف شده ایرانی و دستگیری مفسدان اقتصادی که این روز‌ها ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است، کمتر کسی فکر می‌کرد که انتشار خبر فیلم منتخب ایران برای معرفی به اکادمی اسکار، فراتر از همه اتفاقات تبدیل به بمب خبری روز یکشنبه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شود. 

انتخاب فیلم مستند داستانی «در جستجوی فریده» ساخته دو کارگردان جوان و خوش ذوق سینما به نام‌های آزاده موسوی و کوروش عطایی، که بسیاری خبر آن را با صفت غیر منتظره در رسانه‌های خود کار کردند، موجی از حاشیه و جنجال را مبنی بر وجود دست‌های پشت پرده برای ممانعت از راهیابی فیلم «متری شش و نیم» ساخته سعید روستایی و «قصر شیرین» به کارگردانی رضا میرکرمی به مراسم اسکار را به راه انداخت.

ادامه مطلب...

صحبت‌های شیلا خداداد درباره کتاب جدیدی که ترجمه کرده است را در این مطلب می‌خوانید. آیا انتشار کتاب‌های سلبریتی‌ها اتفاق خوبی است یا بد؟ کدام چهره‌ها نگاهی جدی‌تر به شعر و داستان دارند؟

شیلا و ترانه و مرجان؛ خانم‌های بازیگرِ مترجم!

مجله اینترنتی نیمباز به نقل از روزنامه شهروند: درست در روزهایی‌که شعر‌های بهاره رهنما و لیلا اوتادی با هشتگ‌های غیر جدی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شد، گفته شد که شیلا خداداد هم با کتابی که ترجمه کرده به دنیای ادبیات وارد شده است. یک همزمانی نگران‌کننده؛ از این‌رو که می‌توانست نام این مترجم را نیز در کنار بقیه سلبریتی‌های عشق شهرتی که سرکی هم در وادی ادبیات کشیده‌اند، قرار دهد. اما… 

کتاب شیلا

شیلا خداداد درباره کتاب «بعضی راز‌ها را نباید نگه داشت» که با ترجمه او روانه بازار کتاب شده، می‌گوید: «این کتاب نوشته یک خانم روانشناس است به‌نام جینین ساندرز؛ کتابی درباره کودک‌آزاری که بزرگتر‌ها باید برای کودکان بخوانند و آن‌ها را با این مقوله آشنا کنند.»

شیلا خداداد درباره دغدغه‌ای که او را واداشته تا دست به ترجمه این کتاب بزند، ساعاتی پیش از این‌که در مراسم رونمایی کتاب این جملات را تکرار کند، به «شهروند» می‌گوید: «من یک مادر هستم و بنابراین خیلی دلم می‌خواست به موضوع کودک‌آزاری وارد شوم، تا همان‌طور که به فرزندان خودم این مهارت‌ها را یاد می‌دهم، برای خانواده‌های دیگر هم این اتفاق بیفتد و بچه‌های بقیه هم بدانند که نباید به کسی اجازه دهند از یک حد مشخصی به آن‌ها نزدیک‌تر شود. متاسفانه کودک‌آزاری رو به رشد است و در این کتاب آموزش داده می‌شود که والدین از صحبت درباره این مقوله با کودکان خودداری نکنند.»

ادامه مطلب...

خودرو , • نظر
اکثر خودروسازان جهان به ساخت و توسعه خودرو‌های گوناگون پرداخته و معمولا به دلیل تولید خودرو‌هایی متفاوت و قدرتمند به شهرت جهانی رسیده‌اند. ولی به‌رغم سود هنگفتی که تولید خودرو نصیب برخی از صاحبان و سرمایه‌گذاران کمپانی‌های خودروساز می‌کند؛ آن‌ها برای به دست آوردن پول بیشتر به سراغ ساخت و توسعه چیز‌های دیگری رفته‌اند!

از سوسیس تا فلفل‌ساب؛ تولیدات عجیب خودروسازها!

مجله اینترنتی نیمباز:اکثر خودروسازان جهان به ساخت و توسعه خودرو‌های گوناگون پرداخته و معمولا به دلیل تولید خودرو‌هایی متفاوت و قدرتمند به شهرت جهانی رسیده‌اند. ولی به‌رغم سود هنگفتی که تولید خودرو نصیب برخی از صاحبان و سرمایه‌گذاران کمپانی‌های خودروساز می‌کند؛ آن‌ها برای به دست آوردن پول بیشتر به سراغ ساخت و توسعه چیز‌های دیگری رفته‌اند! 

بسیاری از کمپانی‌های مشهور جهان مانند جنرال‌موتورز و هوندا که متخصص ساخت خودرو‌های گوناگون هستند؛ چیز‌هایی مانند قطار و هواپیما تولید کرده و قطعا این موضوع شما را متعجب خواهد کرد. حتی فولکس‌واگن یکی از بهترین تولیدکنندگان سوسیس بوده و سوسیس‌های فولکس‌واگن مشتریان زیادی دارد! حالا ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله 10 خودروساز مشهور را به شما معرفی کنیم که بجای خودرو چیز‌های دیگری هم تولید می‌کنند.

هوندا – جت

ادامه مطلب...

و عادی روبرو نیستیم. از طراحی فوق‌العاده زیبای پشت گوشی گرفته تا صفحه‌نمایش 6/8 اینچی AMOLED گوشی، همه و همه نشان از تولید یک گجت فوق‌العاده دارد.

گلکسی نوت 10 پلاس؛ خوب یا بد؟

مجله اینترنتی نیمباز:با یک نگاه ساده به گوشی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus) شرکت سامسونگ، متوجه خواهیم شد که با یک محصول ساده و عادی روبرو نیستیم. از طراحی فوق‌العاده زیبای پشت گوشی گرفته تا صفحه‌نمایش 6/8 اینچی AMOLED گوشی، همه و همه نشان از تولید یک گجت فوق‌العاده دارد.

تست‌ها و بنچمارک‌های زیادی از گوشی نوت 10 پلاس گرفته شده و هرکدام نتایجی متفاوت و البته در اغلب موارد مثبتی را نشان داده‌اند. البته ما این‌بار قصد نداریم سراغ این تست‌ها و بررسی‌های تخصصی برویم، بلکه در این مطلب نگاهی متفاوت خواهیم داشت به استفاده روزمره از گوشی نوت 10 پلاس، در دستان یک کاربر عادی. ادامه مطلب...

فیلم , • نظر
از ابتدای سال 2019 چند فیلم اکران شده‌اند که هم سازندگان و تهیه‌کنندگان و هم تماشاگران روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز می‌کردند، اما با شکست در گیشه سینما‌ها روبه‌رو شدند.

فیلم‌های پُرسروصدای 2019 که شکست خوردند

مجله اینترنتی نیمباز به نقل از روزنامه هفت صبح – صوفیا نصرالهی: 2019 سال عجیبی از کار در آمده است. معلوم است که همه فیلم‌های اکران شده در گیشه سینما‌ها شکست نخوردند، اما تعداد فیلم‌هایی که انتظار داشتیم گیشه سینما‌ها را بترکانند، اما در نهایت خودشان منفجر شدند، بیشتر از حدی بود که تماشاگران انتظارش را داشتند.

به‌رغم رکوردشکنی خارق‌العاده فیلم «انتقام جویان: پایان بازی» و اینکه چطور فیلم «کاپیتان مارول» توانست طرفداران خاص خودش را راضی کند، گیشه سینما‌ها در بیشتر بخش‌هایش عملکرد ضعیفی داشت. همه ما چشم‌مان را به استودیوی دیزنی دوخته‌ایم که امسال هشت فیلم تا اینجای کار روانه پرده سینما‌ها کرده و با آن‌ها فروش و در آمدش را از مرز یک میلیارد دلار گذرانده است. اما این موضوع اصلی نیست. تابستان تقریبا رو به اتمام است و گروه شکست‌خوردگان تعدادشان کم نبوده است.

این نگاهی به فیلم‌هایی است که امسال در گیشه شکست خوردند و نکته جالب این که اکثرشان نتوانستند پیش منتقدان هم فیلم‌های محبوبی شوند. به نظر می‌رسد روند فعلی سینما به گونه‌ای است که یا نقد‌های منفی روی تماشاگران تاثیر می‌گذارد و فروش فیلم را پایین می‌آورد یا منتقدان با مردم همسو شده‌اند و اتفاقاً هر دو گروه از یک نوع فیلم خوش‌شان می‌آید، درنتیجه فیلم‌های پرفروش اکثراً منتقدپسند هم شده‌اند و برعکس.

دامبو – Dumbo

  • کارگردان: تیم برتون
  • بازیگران: کالین فارل، اوا گرین، مایکل کیتون
  • امتیاز متاکریتیک: 51 از 100

ادامه مطلب...